پروژه آبیاری هوشمند و اتوماسیون آبیاری قطره ای باغ ویلای هفت سنگان قزوین

این باغ ویلا با مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ متر مربع توسط تیم فنی مهندسی گروه سوواران طراحی و شبکه آبیاری هوشمند قطره ای و ساخت استخر و نصب موتور خانه پیاده سازی شد.

بعد از بازدید میدانی مهندس زاجکانی از باغ و برآورد کلی ونیازمندی ها وامکانات موجود در تابستان ۱۴۰۱، تیم شرکت سوواران به سرعت وارد طراحی و اجرا شدند و بعد از طراحی وتهیه نقشه ها لوله کشی قطره ای به صورت زیر سحی نصب و راه اندازی شد زیر هر کدام از نهال ها یک شیر ۱۶ تعبیه شد تا فشار هر کدام از نهال ها به صورت مستقل قابل تنظیم باشد.

آماده سازی استخر و اتاق موتوخانه :

نصب شیر برقی ها و پمپ و تاسیسات اتوماسیون آبیاری :

نصب کلکتوری شیر برقی ها این امکان را به باغدار می دهد تا در زمانهایی که شیر برقی ها خراب شدند خیلی راحت قابل تشخیص بوده و همچنین این روش از خرابی و آسیب شیر ها و کابل های کنترل در بارندگی ونور آفتاب و موش جویدگی جلوگیری میکند .

چندین پمپ در این موتور خانه نصب شده است که فقط یک پمپ مخصوص آبیاری هوشمند فضای سبز می باشد و بقیه برای کاربردهای دیگر مثلا گرمایش استخر و آب مصرفی ویلا و … استفاده شده است .

نصب تابلو کنترلر آبیاری (سووارن):

این باغ دارای ۵۵۰نهال و درخچه و گل بود که به صورت قطره ای و در قسمت هایی به صورت مه پاش آبیاری می شود . کل باغ به ۵ فاز یا به عبارتی در ۵ زون آبیاری تقسیم شده است که توسط شیر برقی های ۲ اینچ که در موتور خانه نصب شده آبیاری می شوند . با توجه به باغی بودن این مزرعه ما از یک سنسور رطوبت خاک جهت سنجش لحظه ای رطوبت خاک ریشه درختان استفاده نمودیم تا در زمانهایی که کاربر تشخیص دادند آبیاری به صورت هوشمند توسط خود سیستم انجام شود . و آبیاری بر اساس نیاز آبی گیاه صورت گیرد .

اتمام محوطه سازی و آبگیری استخر :

اتمام پروژه و تحویل نهایی و اضافه شدن باغی دیگر به باغهای با قابلیت آبیاری هوشمند کشور توسط تیم سوواران و این راه ادامه دارد ….

اکبر زاجانی

این سخن آبیست در دریای بی پایان عشق تا جهان را عشق بخشند جسم ها را جان کند (مولوی)

3 دیدگاه برای “پروژه آبیاری هوشمند و اتوماسیون آبیاری قطره ای باغ ویلای هفت سنگان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *